10 מיתוסים על מזון לילדים – שהגיע הזמן לנפץ!

במיוחד הקטע עם המיץ

הכנת אוכל לילדים יכולה להיות משימה מאוד מבלבלת. שבוע אחד, כותרות העיתונים מספרות  שסוג מסוים של מזון הוא רע, לא בריא, לא מזין וגורם נזקים, ובשבוע שלאחר מכן, כותרות אחרות פתאום מספרות לנו שאותו מזון בדיוק התברר כבעל יכולות מופלאות וזה הדבר הכי טוב שאנו יכולים לתת לילד. כדי להבהיר את הבלבול ריכזנו דעות של מומחים כדי לתת לכם את השורה התחתונה: איזה מיתוס הוא אמיתי ואיזה צריך לנפץ, ומיד.

 

מיתוס # 1:ילדים חייבים לסיים את האוכל בצלחת.

אילוץ הילדים לסיים את האכול בצלחת  עשוי לחזק התנהגות שלילית אשר יכול להוביל לעלייה במשקל. "התפקיד של ההורה הוא לספק מזון בריא לבחירה, אבל הוא או היא לא צריכים להכתיב כמה מהאוכל הילד יאכל", כך אומרת מגי מון, דיאטנית ילדים מפורסמת מלוס אנג'לס. "כל עוד האפשרויות בריאות, נתינת האפשרות לילדים לבחור אילו מזונות הם רוצים, וכמה מהם לאכול, שומר אותם בהרמוניה עם תחושת הרעב הטבעית שלהם."

 

מיתוס # 2: אסור לילד לאכול סויה.

רוטב סויה, טופו, חלב סויה, ומוצרי מזון אחרים המבוססים על סויה נחשבים כלא טובים לילדים, אך למעשה אין שום בעיה לצרוך מזונות אלו, כל עוד זה נעשה במתינות. הסויה אף נחשבת כמזון שעשוי  להפחית את הסיכון לסרטן השד. "הסויה היא בריאה, ומעניקה מקור חלבון צמחוני מלא, והיא חלק אינטרגלי  בחלק מהדיאטות המסורתיות", כך אומרת מגי מון. בנוסף, סויה היא אחד ממקורות החלבון שעשירים בסיבים. אם אתם עדיין קצת מודאגים  אז קנו את הגרסה האורגנית.

 

מיתוס # 3: אם הילד בררן, נכין לו את המנה המיוחדת שלו

אם הילדים שלכם בררניים באוכל וכל אחד אוהב משהו אחר, והמשימה של להכין ארוחה משפחתית שכולם יאכלו אותו הדבר ויהנו הופכת להיות מורכבת מידי אצלכם במשפחה, אז פשוט  תגישו את הארוחה בסגנון בופה. כך תאפשרו לילדכם לבחור מתוך מבחר של מאכלים מזינים, ותוכלו להציע לפחות מנה אחת שכל אחד מבני המשפחה אוהב, ולהציג מזונות חדשים בתדירות גבוהה.

ילד רעב

 

מיתוס # 4: צריך לתמרן את הילדים כדי שיאכלו ירקות

איזה הורה לא מכיר את המלחמה המתמדת עם הילד שיאכל ירקות ואת כל התמרונים והמניפולציות שעושים הורים כדי לגרום לילד שלהם לאכול אוכל בריא. אז בדרך הזו זה אולי מספק את הצורך התזונתי שלהם, אך זה לא הופך אותם מודעים ליתרונות של הירקות כחלק מהתזונה שלהם, והמלחמה מתחילה מחדש בכל ארוחה.  במקום זאת, הכינו והציגו לילדים ירקות טעימים והדגימו בעצמכם כיצד אתם נהנים. למשל:  הוסיפו לפיצה שהזמנתם כמה עלי אורוגלה, את הספגטי הכינו עם רוטב פסטו עשיר במקום הקטשופ המסורתי-והכי חשוב הראו לילדים כמה אתם אוהבים את זה. ילדכם עשוי להיות מוכן יותר לנסות ולקבל את המזונות בגלל הדוגמא שלכם. זה עלול לקחת זמן, אבל אל תוותרו.

 

מיתוס # 5:  מזון לילדים חייב להיות "ידידותי-לילדים".

מי אמר שמתכונים "ידידותיים לילדים" חייבים לכלול מזונות כמו שניצלונים וצ'יפס, מקרוני עם גבינה, עוגיות וכד'. בדרך זו אתם  מנציחים אכילה בררנית, ובסופו של דבר מגבילים את הטעם של הילדים. במקום זה, חפשו מתכונים מספיק פשוטים לבישול יחדיו עבור הורים וילדים. או לפחות החליפו את הצ'יפס בברוקולי מאודה.

 

מיתוס # 6: תינוקות צריכים לאכול רק מזון תפל

הרגילו אותם לאהוב שום, פלפל, וטעמים אחרים מההתחלה! "מגוון מחקרים חדשים מראים כי תקופת הינקות היא הזמן שילדים הכי מוכנים לקבל טעמים חדשים", אומרת דיאנה רייס, מומחית תזונת ילדים מניו-יורק.  "בחשיפתם לאותם טעמים נועזים אנו נמצא כל כך הרבה מזונות בריאים כמו ירקות ירוקים מרירים, שום, דגים ועוד – שיכולים לעזור להם לפתח העדפות עבור מזונות אלו בשלב מאוחר יותר בחיים." בתחילת שגרת ההאכלה של הילד שלכם, הציגו טעמים חדשים רבים ככל האפשר.

 

מיתוס # 7:  חייבים לקנות רק אוכל טרי

יש שפע של מאכלים בריאים כמו – ירקות קפואים, ירקות משומרים דל נתרן, ופירות קפואים. קנו את המוצרים הטריים שלכם, חלב, יוגורט, חלק מהירקות וכו' אך את ההשלמות של המוצרים המזינים האחרים אפשר בהחלט לקנות באריזות קפואות.

 

מיתוס # 8: ביצים רעות

חלפו הימים של החשש מחלמונים. הגבלת הכולסטרול התזונתית הישנה של 300 מ"ג ליום הוכחה כלא רלוונטית. החלמון מכיל לוטאין וזאקסנטין המחזק את הראייה, כמו גם כולין שעוזר למוח, וחלבון. אז אל תחששו יותר מביצים

 

מיתוס # 9: ילדים צריכים לאכול חטיפים באופן קבוע

ילדים צריכים קצת חטיפים אבל לא הרבה. "חטיפים עבור ילדים, זה מחזיר אותנו לפיתוח הרגלים בריאים שיועילו להם בשלב מאוחר יותר בחיים", אומרת  דיאנה רייס. "האם מבוגרים צריכים חטיפים בין כל ארוחה בודדת? לא, וההרגל עשוי לתרום לצריכת קלוריות עודפת. ילדים יסתדרו עם שלוש ארוחות מלאות, ואולי חטיף אחד בריא ליום." אם הילד שלכם רעב כאשר מגיע זמן הארוחה, זה יכול להיות דבר טוב, בגלל שזה מלמד אותו להקשיב לתאבונו ולאכול כמות מספקת בזמן הארוחה.

"לשבור את הרגל החטיפים על ידי הצעת פרות וירקות כשהילדים מבקשים חטיף," אומרת רייס. "אם הם באמת רעבים, הם יאכלו את זה!"

 

מיתוס # 10:ילדים "צריכים" לשתות מיץ.

במקום מיץ, תנו לילד את הפרי השלם  – תקבלו יותר סיבים העוזרים לכולסטרול עבור פחות קלוריות וסוכר. עבור 95 קלוריות, תפוח בינוני מכיל 4.4 גרם של סיבים ו- 19 גרם של סוכר, בעוד בכוס מיץ יש 114 קלוריות, 0.5 גרם של סיבים, ו -24 גרם סוכר.

 

טוב… כמה מיתוסים באמת התנפצו פה…