תוכנית 7 הימים – למדי את התינוק שלך לישון!

האם גם את דבוקה למוניטור של הקטנטן שלך? שבירת הרגלי שינה גרועים של הילד שלך הוא אחד הדברים הכי חשובים שתוכלי לעשות למען הבריאות שלו וגם עבורך.

בימים הראשונים של חייו של הקטנטן שלך, את מתמקדת במה שטוב לתינוק, כך שלילות ללא שינה הם יחסית בקטנה. לקראת השבוע השישי של הקטנטן הקימות המוקדמות מתחילות להפוך לשגרה. לקראת החודש השלישי של הילד את מתחילה להעמיד פנים שאת ישנה בתקווה שבן זוגך יקום ראשון ויתמודד עם המאבק לבדו. את כבר לא זוכרת איך זה לא להיות עייפה.

החדשות הטובות שרוב התינוקות מתחילים לישון לילות רצופים בערך בגיל 3-4 חודשים אם נותנים, אומר ד"ר צ'ארלס שייפר, Ph.D., מחבר הספר "זכייה במלחמה לפני השינה": לגרום לילדיך לישון (Barnes & Noble Books, 1998). אבל הורים רבים מעודדים שלא במתכוון הרגלי שינה רעים שיכולים להימשך שנים. אז אם התינוק שלך הוא בן 6 חודשים או יותר והוא עדיין ינשוף לילה, הגיע הזמן שתשתמשי בתוכנית הזו. וגם אם יש לך תינוק צעיר, זה אף פעם לא מוקדם מדי ללמד מיומנויות שינה חכמות. תוכנית שבעה ימים שלנו מבטיחה לך לילה טוב של שינה בשבילך ובשביל התינוק שלך, עם מינימום בכי לאורך הדרך.

יום 1: התחילי לסגל שגרה

תינוקות רבים מערבבים בין יום ללילה, מנמנמים ארוכות אחר הצהריים ומתעוררים לשחק עד שעת השינה. אבל היום את הולכת לתקן את זה. "המחקר האחרון מראה כי ניתן ללמד תינוקות את ההבדל בין לילה ליום", אומר ג'ון הרמן, מנהל קליני של המרכז להפרעות שינה במרכז הרפואי לילדים בדאלאס. אתה פשוט צריך לספק את הרמזים שיאפשרו את זה לקרות..

התחילי להעיר את התינוק שלך מוקדם מחר, וכנסי לשגרה שבה את והתינוק תמיד מתעוררים באותה השעה בכל יום. מקמי את העריסה ליד החלון והרימי את התריסים. "האור הטבעי עוזר לתינוקות לארגן את המקצבים היומיים שלהם", אומר ד"ר הרמן. ושינה עם תריסים מורמים עוזר לקדם את התהליך הזה. "אם הם מתעוררים מנמנום לאור היום, הם מבינים שהגיע הזמן לקום, אם יתעוררו בלילה בחושך, ילמדו לחזור לישון", הוא מסביר.

בלילה, תתחילי לסגל טקסים שקטים. "תחליטי על שגרת שינה ספציפית", אומרת קלייר לרנר, MSW, מומחית להתפתחות הילד בגילאי אפס עד שלוש (המרכז הלאומי לתינוקות, פעוטות ומשפחות, בוושינגטון הבירה). הלבישי את התינוק בפיג'מה והכניסי אותו לעריסה, כאשר האור כבוי. כמו כן, מומלץ שלפני שתכניסי את הקטן לעריסה, לקרוא סיפור או לשיר שיר, דברים אשר מסייעים להאט את הקצב של המערכת החושית של התינוק.

יום 2: תרגול מביא לתוצאות מושלמות

היום את הולכת לבנות על השגרה העקבית שהתחלת אתמול. אם הילד עדיין זקוק להאכלות בלילה, זה יכול להיות זמן טוב להדגיש את ההבדל בין יום ללילה, אומר ד"ר רוברט בלארד, מנהל המרכז לבריאות השינה במרכז הרפואי היהודי הלאומי בדנוור. "שמרי על האכלות לילה מאוד רגועות, עם אורות נמוכים. תעשי כל שביכולתך כדי למנוע גירויים לתינוק", הוא אומר," ובמשך היום תהפכי את ההאכלות לזמן של פעילות גבוהה, באמצעות דגדוג הרגליים של התינוק או לשיר שירים, וכך התינוק יתחיל לתפוס את ההבדל".

שימי לב לדברים שמרגיעים את התינוק שלך בערב. "אמבטיה עשויה להרגיע ילד אחד ואולי להמריץ ילד אחר", אומר לרנר. כדאי גם לנסות להוסיף רעש לבן, אומר קרל ג'ונסון, Ph.D., פסיכולוג וחוקר שינה לילדים באוניברסיטת Central Michigan, בהר מאונט פלזנט. "זמזום של מאוורר או מזגן עשויים לעבוד היטב עבור תינוקות רבים. הדבר הטוב לגבי רעש לבן הוא שאתה יכול לעמעם אותו לאורך הזמן, ברגע שהתינוק שלך מתחיל לישון יותר כצפוי."

יום 3: הבכי מתחיל

חזק את עצמך: הלילה את מתחילה לשים את הילד שלך בעריסה שלו כשהוא עדיין ער. "זה הדבר החשוב ביותר שאת יכולה לעשות", אומר ד"ר שייפר. "אם הוא נרדם על החזה בזמן ההאכלה שלו, למשל, נסי לעורר אותו מספיק כך שהעיניים שלו פתוחות כאשר את מניחה אותו בעריסה." כמובן שעלול להתפתח בכי בעוצמה נמוכה או גבוהה. אבל היה בטוחה שזה יהיה קשה לך יותר מאשר לתינוק שלך. באופן טבעי, הורים תופסים את הבכי כמשהו מייסר שקשה להקשיב לו, אבל תזכירי לעצמך שהתוצאה הסופית היא שינה שתהיה טובה לכל המשפחה. "תתגברי על הדאגה שהתעלמות מהתינוק שלך בזמן שהוא בוכה תגרום לו נזק פסיכולוגי", מדגיש ד"ר שייפר. אם את ממלאת את הצרכים של התינוק שלך בדרכים אחרות, התעלמות זאת לא תפחית את תחושת הביטחון של התינוק שלך.

כמו כן, את לא צריכה לדאוג לתת לתינוק צעיר לבכות. למעשה, ככל שהילד קטן יותר, כך התהליך יהיה קל יותר. "תינוקות שגילם עולה על 5 או 6 חודשים באופן טבעי הולכים להיות מתוסכלים יותר בגלל שכעת שיניתם להם את הכללים", אומר שייפר. לעומת זאת, תינוק בן 3 חודשים מכיר רק את השגרה שאתה יוצר עבורו. "עם תינוקות צעירים, ההורים תמיד חושבים שהבכי הולך להימשך יותר זמן מאשר מבדרך כלל" מסבירה פמלה היי, מנהלת רפואית של יחידת הפיתוח לתינוקות בבית החולים לנשים ולתינוקות בפרובידנס. "בכי של תינוקות מתחת לגיל 5 חודשים נמשך לעיתים קרובות קרוב ל-15 או 20 דקות."

אם הקרב עדיין מתרחש, מומלץ ללכת מדי פעם לבדוק את התינוק שלך ולהרגיע ולהראות לו שאת שם – תכווני לפרקי זמן של כל 5 דקות בלילה הראשון. אבל שימי לב לשמור על הביקורים שלך קצרים: לא להדליק את האור, להרים אותו מהעריסה, או להציע לו מוצץ או בקבוק. "אם הוא יירדם עם אחד מהעזרים הללו, הוא יבכה שוב אם הוא יתעורר מחר בלילה", אומר לרנר.

יום 4: תהי קשוחה

אז אתמול בלילה היה ארוך. צפי לראות שיפור הלילה. התינוק שלך יזכור קצת יותר מוקדם כי הבכי שלו לא מניב לו תוצאות. במידה והתינוק בוכה, נסי להאריך את זמן התגובה שלך לכל עשר דקות. ומה שלא יקרה, אל תיכנעי. "אם את לא עקבית, התינוק לומד להיאחז – ולמחרת הוא יכפיל את זמן הבכי שלו" אומרת דבורה גיוון, מנהלת המרכז להפרעות שינה לילדים בבית החולים ריילי לילדים באינדיאנפוליס.

יום 5: התינוק מתייצב

רוב התינוקות מגיבים לתוכנית הזאת בתוך שלושה עד חמישה ימים, אז הלילה יכול להיות לילה המזל שלך. אם הילד עדיין מחזיק את עצמו, נסי להאריך את זמן התגובה לכ-15 דקות. "חלק מהתינוקות זקוקים להרגעה התכופה שאת בודקת אותם, אבל עבור תינוקות אחרים עשויים לתפוס את זה כמשהו מציק ומפריע," לרנר אומר.

"בדיקת התינוק היא באמת לטובת ההורים", אומר ד"ר היי. "אם את שמה לב שאת מזינה את התגובה של הילד שלך בכל פעם שאתה נכנסת לחדר שלו ואת מסוגלת להימנע מכניסה לחדר, זה מעולה. את מוזמנת להציץ עליו דרך סדק בדלת באופן שהוא לא ממש רואה אותך. "

בעיה נפוצה אחרת בשלב הזה היא האכלות לילה. בסביבות גיל 3 עד 4 חודשים, רוב התינוקות מוכנים לוותר על האכלות הלילה. כמובן שאת לא יכולה פשוט לחתוך את ההאכלות הללו כאשר מדובר בתינוק צעיר. אבל ניתן לשמור עליהן קצובות ושקטות ככל האפשר: ניתן לחבק את התינוק שלך אבל לא לשיר לו, נסי לשמור על האורות מעומעמים אפילו בזמן החלפת החיתול והניחי את התינוק בעריסה ברגע שהוא מסיים לאכול. אל תיפלי על המיתוס שתינוקות גדולים מתעוררים כי הם רעבים. לתינוקות כבדים יש פחות צורך בהזנת לילה אם הם שוקלים יותר מ -5.5 קילוגרם, כך שהם צפויים להתעורר רק מתוך הרגל. תינוקות גדולים יותר הם לעיתים ינשופי לילה דווקא בגלל שהם מואכלים יתר על המידה, אומר ד"ר גיוון. "האכלת יתר תוביל לחיתול רטוב מה שיגרום לתינוק להתעורר שוב".

יום 6: התינוק ישן

נשמע כמו אושר, נכון? אבל רוב הסיכויים שעדיין תסתובבי במסדרון לבדוק שהכל בסדר. את עלולה למצוא את עצמך מתעוררת בשביל לבדוק מה שלום התינוק שלך. נסי להירגע. הלבישי אותו בפיג'מה חמה וכווני את המוניטור למטה לכיוון התינוק כך שתוכלי לשמוע אם הוא באמת במצוקה. עכשיו, אחרי שכל כך התקדמת, אל תהרסי את מה שבנית בכך שתכניסי לתינוק שלך מהר מדיי כאשר הוא מתחיל לבכות. תני לו להרגיע את עצמו. נסי גם להרגיע את עצמך עד שתירדמי.

יום 7: את גם ישנה בשקט

תני לעצמך טפיחה גדולה על השכם. לא רק שהחזרתם לעצמכם את השינה אלא גם נתת לתינוק שלך מתנה חשובה: הרגלי שינה טובים הם קריטיים כמו היגיינה טובה לרווחת הילד. כמובן, יהיו נסיגות, כמו בתקופות מחלה, או שינה בחדר שינה לא מוכר. "אפילו ילדים שישנים טוב יהיו להם בעיות פה ושם", אומר ד"ר גבען. אבל תיישמו את התוכנית שלנו שוב בכל פעם שאת צריכה. והפעם זמן התגובה של התינוק שלך לתוכנית יתקצר כי הוא כבר יודע מה לעשות.