שבוע הריון ראשון ושני

שבוע ראשון ושני להריון – סימפטומים, טיפים ועוד

ברכותיי!  שני השבועות הראשונים הם הזמן בו הגוף שלך מכין את עצמו לקראת התעברות אפשרית.

נכון, את עדיין לא בהריון, אך נהוג להתחיל את הספירה של שבועות ההריון כבר מיום תחילת הווסת, שזו למעשה התכוננות של הגוף לקראת התעברות.  אם מתחילים את הספירה מיום הווסת האחרונה (LMP), אז משך הריון הוא 280 ימים בממוצע.  מאחר וקשה לדעת בדיוק מתי ההתעברות מתחילה,  ספירה מה-LMP  נותנת הערכה נחוצה על מנת לספק את הסיוע הרפואי הנדרש.

עבור עוד מידע בנוגע לצורה בה נמדד הריון, בבקשה תבדקי את המידע שלנו בנושא חישוב התאריכים שלך.

אילו שינויים קורים בגוף שלך?

הווסת שלך רק התחילה, ייתכן שאת חושבת שאת כבר בתחילת הריון.  זמן הביוץ שלך הוא הדבר החשוב ביותר שאת צריכה שאת צריכה להבין כשאת מנסה להתעבר. ביוץ קורה כשביצה בוגרת משתחררת מהשחלה, ונדחפת במורד החצוצרה, ואז היא  זמינה להפוך לפורייה.

הבטנה של הרחם מתרחבת  כדי להכין את הביצית הפורייה. אם התעברות לא מתרחשת, הבטנה הרחמית תישפך.  השפך של ביצית לא פורייה  והדופן  הרחמי קורה בזמן ווסת.

 

קיימות גם כמה עובדות שכדאי לך לדעת  בנוגע לביוץ:

-ביצית חיה למשך 12-24 שעות לאחר שעוזבת את השחלה.

– לרוב, ביצית משתחררת בכל פעם שאת מבייצת.

-ביוץ יכול לקרות עקב לחץ, מחלה, נסיעה ושינויים דרסטיים במשקל, התעמלות ודפוסי שינה.

–  נשים רבות סובלות גם דימום קל מהנרתיק בזמן ביוץ. זה לא נחשב ווסת אמתית, אלא דימום עקב ביוץ.

 

מה קורה לתינוק שלך?

שום דבר אינו קורה עדיין, אבל תהיי סבלנית בעוד שהגוף שלך מתכונן.  עוד מעט,  ביצית תשתחרר ותהיה מוכנה לפוריות.

 

איך אפשר לעקוב אחר ביוץ?

מחזור חודשי של אישה מחושב מהיום הראשון של הווסת ועד היום הראשון של הווסת הבאה.  בממוצע, מחזור חודשי של אישה לוקח בין 28 ועד 32 ימים. ביוץ מתחיל מהיום הראשון של המחזור שהוא היום  שבו המחזור החודשי מתחיל.

לרוב, הנשים מבייצות  בכל יום בין היום ה-11 ליום ה-21 של המחזור.  זהו הזמן שלרוב מכונה בתור "זמן הפוריות" או "חלון הפוריות" של המחזור של האישה בגלל שתקופה זו מגדילה את הסיכוי להתעבר.

 

 

עבור עוד מידע בבקשה תראו:

-מודעות לפוריות

-הבנה של ביוץ

-לוח  שנה ש ביוץ

 

מה  כדאי לעשות בזמן הזה?

עליך לערוך כמה שינויים באורח החיים שלך לתקופה הזו כדי להגדיל את הסיכויים שלך להתעבר ולהוליד תינוק בריא. התעמלות קבועה  ודיאטה מאוזנת הם גורמים חשובים שכדאי לקחת בחשבון.

רצוי  להתחיל לקחת  ויטמינים  העוזרים למערכת הרבייה ולהפסיק לצרוך רכיבים כמו:

-קפאין

–  ממתקים מלאכותיים

-אלכוהול

– תרופות כימיות

-ניקוטין

אם את צורכת תרופות  לפי מרשם רופא, תבדקי עם הרופא שלך אם  התרופות האלה טובות לגופך בתקופת ההיריון. עבור עוד מידע  בנוגע לתזונה נכונה, בבקשה תבדקי את  המידע שלנו בנושא תזונת טרום התעברות.

 

טיפים עבור שיפור ההיריון

הדבר החשוב ביותר שאת יכולה לעשות בשלב זה, זה להתנהג בצורה שהיית מתנהגת בה אם היית יודעת שאת בהיריון.  מאחר וזה יכול לקחת שבועות לפני שאת יודעת אם התעברות קרתה, זה ישמור עלייך ועל התינוק העתידי שלך מרכיבים או פעולות שיכולים ליצור בעיות.

 

טיפים עבור השותף של האם:

פעמים רבות האב מאמין שהוא מרגיש שאין לו כל תפקיד בהיריון במיוחד בתקופה המאוד ראשונית הזו. יחד עם זאת,  הבריאות וסגנון החיים שלו גם יכולים להשפיע על התינוק העתידי. ייתכן שהוא צריך להעריך מחדש את הדיאטה שלו, צריכת התרופות שלו, והרגלים כמו עישון וצריכת אלכוהול או סמים.

גברים גם יכולים להיעזר בצריכה של ויטמיני טרום-לידה או כל בסוג של ויטמינים שעוזרים בשלבים לפני ההתעברות.