שבוע 3

שבוע 3 להריון – סימפטומים, טיפים ועוד

ברכות! השבוע השלישי הוא הזמן בו הביוץ והשתילה קורים. הנה מה שעליך לדעת בנוגע לגוף שלך  והתינוק שלך השבוע:

איך היריון נמדד?

ברוב הפעמים קיים בלבול רב כאשר מדובר בדרך בה היריון נמדד. בגלל שרוב הנשים לא יודעות מתי ההתעברות קוריטת (בגלל שקשה להבין מתי בדיוק ביוץ קורה), היריון תמיד נקבע לפי היום הראשון של הוסת האחרונה  (LMP ).

בהנחה שההיריון נמדד בצורה הזו, ההיריון ימשיך  בסביבות 40 שבועות. עבור עוד מידע על איך נמדד היריון, בבקשה תראו את המידע שלנו על חישוב התאריכים שלך.

אילו שינויים קורים עם הגוף שלך?

נשים רבות לא שמות לב לשינויים, אבל חלקן  חוות התכווצויות מזעריות   ופריקה מורחבת של הנרתיק בסביבות הביוץ.  בזמן הביוץ השחלות משחררות ביצית בוגרת שמתחילה לנוע דרך החצוצרות לכיוון הרחם.

זרע עובר דרך הרחם לכיוון ביצית פורייה בתוך החצוצרה. רק זירעון יחיד יכול להפרות ביצית. ביחד  כל אחד מהשניים (הביצית והזירעון) תורם 23 כרומוזומים שמשתלבים כדי ליצור את  הזיגוטה שמחזיקה ב-46 כרומוזומים.

בהתעברות זו, המין של  התינוק, צבע העיניים, צבע השיער ועוד  תכונות בו נקבעות.

הזיגוטה ממשיכה  לנוע לכיוון הרחם  שם היא תתחבר לדופן הרחם. עבור עוד מידע על ביוץ  בבקשה תקראו  את  ה-FAQ  שלנו בנוגע לביוץ או להבנה של ביוץ.

 

מה קורה לתינוק שלך?

הבלסטוציסט גדל ומתרבה במהירות בשלב הזה. חלק מהבלסטוציסט יהפוך לשלייה, שתפיק hCG (גונדוטרופין כריוני אנושי) זה הורמון  היריון שנמצא על ידי מבחני היריון.

מי שפיר  גם נאספים  מסביב לתאים  ויגוננו על התינוק במהלך ההיריון. צדדים חשובים של פיתוח קריטי מתחילים במהלך השבוע הזה, הכוללים פיתוח של המוח, עמוד השדרה, הלב ומערכת העיכול.

 

כמה גדול הילד שלך?

העובר בגופך הוא קטן מאוד ונראה יותר כמו קבוצת תאים יותר מתינוק.  הוא בגודל של  ראש של סיכה, באורך של 0.48 מילימטרים. הוא יכול להיראות על ידי  עין אנושית אם הוא לא היה בתוך גופך.

מה כדאי לתכנן במהלך השבוע הזה?

התעמלות היא חשובה במהלך ההיריון.  תתייעצי עם הרופא שלך לפני שאת מתחילה או ממשיכה בשגרת ההתעמלות שלך. ברוב המקרים, אם את כבר נמצאת בשגרת התעמלות, אז יכולה להמשיך באותה שגרה של התעמלות.

בדקי את הרשימה שלנו בנושא : פעולות ההתעמלות המומלצות ביותר בזמן היריון.

תזכרי שהתינוק שלך מושפע מכל מה שאת עושה, הדברים הטובים והרעים.

כדאי לך להימנע מאלכוהול, סמים לא חוקיים, תרופות מסוימות, קפאין ועישון.

תזונה גם היא מאוד חשובה  בראשית ההיריון. חומצה פולית  ועוד ויטמינים ורכיבים חשובים אחרים  הם הכרחיים עבור  גדילת העובר  והיריון בריא.  אכילה של דיאטה מאוזנת עם כמויות  בריאות של חלבונים ופחמימות חשובות לך ולתינוק שלך.

אם יש לך שאלה, תתייעצי עם הרופא שלך  ותבדקי איזו דיאטה הוא ממליץ.

טיפים לשיפור ההיריון שלך

הגוף שלך מתחיל לעבור שינויים דרסטיים, וייתכן שאת מרגישה מוצפת לפעמים. תוודאי שאת  לא מזניחה מנוחה  טובה ותזונה. קחי זמן לנוח וליהנות מההיריון.

טיפים עבור  השותף

ייתכן שאתה והשותפה שלך מתחילים לפחד, אפילו אם מדובר בהיריון מתוכנן. היו פתוחים אחד עם השנייה,  ותדברו על החשש הזה. שאל שאלות כך שהיא תרגיש  שאתה מוכן להיות מעורב בהיריון.

קחו זמן לתכנן דרכים שבהן אתה  יכול לעזור  ותפתיע אותה במהלך  37 השבועות הבאים.